Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο του ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η εταιρία ερευνών και επικοινωνίας TOTHEPOINT έδωσαν στις 30/5/2013 συνέντευξη τύπου, για την ανακοίνωση αποτελεσμάτων έρευνας, με θέμα: «Οι επιπτώσεις της κρίσης στους καταναλωτές». Στην έρευνα, συμμετείχαν 1.004 καταναλωτές, από το Νομό Θεσσαλονίκης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, το χρονικό διάστημα 19-24 Απριλίου 2013. Το δείγμα σταθμίστηκε εκ των υστέρων, ως προς το φύλο και την ηλικία.
Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι:
- 94,6% των καταναλωτών έχουν μειώσει, γενικά την κατανάλωση, τον τελευταίο χρόνο.
- Από αυτούς, που δήλωσαν ότι έχουν μειώσει την κατανάλωση, 71,7% μείωσε τις αγορές ένδυσης – υπόδησης, το 57,3% τη διασκέδαση, το 48,4% την αγορά τροφίμων, το 21,2% τις μετακινήσεις κ.λπ.
- Είναι χαρακτηριστικό ότι 7 στους 10 καταναλωτές, με μηνιαίο εισόδημα κάτω από 600 ευρώ, μείωσαν την αγορά τροφίμων.
- Οι καταναλωτές, σε ποσοστό 40,3% χρησιμοποιούν την τιμή, ως πρώτο και βασικό κριτήριο, για τις αγορές τροφίμων.
- Το γεγονός αυτό συνδέεται, με τα πρόσφατα σκάνδαλα, με τα «μαϊμού» απορρυπαντικά και καλλυντικά, με το αλογίσιο κρέας και με πολλά άλλα.
- Οι καταναλωτές, σε ποσοστό 57,3% θεωρούν ότι γνωρίζουν τα δικαιώματά τους. Όμως, όταν ερωτήθηκαν, για το τι δικαιούνται, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος, απάντησε εύστοχα μόνο το 7,1%.
Το πλήρες κείμενο της έρευνας είναι διαθέσιμο εδώ. http://kepka.org/images/stories/201304_survey.pdf